tag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post264478249942874262..comments2024-03-28T03:15:56.623+01:00Comments on Trasa Nowomostowa: Czy toruńskie ulice są bezpieczne?hecerhttp://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post-13060067612520856732015-05-21T18:41:38.120+02:002015-05-21T18:41:38.120+02:00http://torun.gazeta.pl/torun/1,48723,17955324,Izyc...http://torun.gazeta.pl/torun/1,48723,17955324,Izycka__Nie_obarczajmy_urzednikow_odpowiedzialnoscia.html<br /><br />"W nawiązaniu do publikacji "Azyl przed śmiercią" ("Gazeta Wyborcza" w Toruniu z 14 maja br.) wyjaśniam, że ewidentnym nadużyciem jest obarczanie miasta winą za wypadki spowodowane przez kierowców nieprzestrzegających przepisów ruchu drogowego na ul. Łyskowskiego."<br /><br />Pan Prezydent i jego rzeczniczka nie rozumie różnicy między spowodowaniem wypadku a podejmowaniem działań ograniczających ryzyko ich zdarzenia. Taka postawa przyczynia się do wzrostu ryzyka wypadków w mieście. Każdy ma obowiązek dbania o bezpieczeństwo ulic choćby informując urzędników o tym gdzie znajdują się niebezpieczne miejsca. Policja poinformowała o wzroście wypadków na Łyskowskiego, urzędnicy magistratu idą w zaparte.<br /><br />Postawa prezydenta i pani Iżyckiej nie czyni miasta bezpieczniejszym.hecerhttps://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post-44584560052065918082015-05-16T18:15:54.480+02:002015-05-16T18:15:54.480+02:00http://czasmieszkancow.pl/rozbudowa-ulic-zmniejsza...http://czasmieszkancow.pl/rozbudowa-ulic-zmniejsza-nasze-bezpieczenstwo/<br /><br />"Statystyki pokazują, że w 2014 liczba wypadków w Toruniu wzrosła z 87 do 105, liczba zabitych w wypadkach z 15 do 26, a rannych z 84 do 97."<br /><br />O 20% więcej wypadków.hecerhttps://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post-36119618457814368882015-05-15T00:07:51.689+02:002015-05-15T00:07:51.689+02:00Kiedyś toruńska GW opisała raport przygotowany prz...Kiedyś toruńska GW opisała raport przygotowany przez jedną z firm ubezpieczeniowych opisujący niebezpieczne dla kierowców miejsca. Potem podobny raport przygotowała UTP. Bezpieczeństwo pieszych w tych raportach chyba nie było wystarczająco podkreślone, ale problem polega na tym, że te raporty po prostu trafiły do szuflady. Nikt się nimi nie przejął, nikt nie czuł się ich adresatem. Laweta parkuje dalej na Jagiellońskiej bo raz, że w centrum miasta, dwa, że obok jest skrzyżowanie na którym często dochodzi do stłuczek (Kaszownik).<br /><br />Raporty o bezpieczeństwie mają nam dostarczać wiedzy potrzebnej do podjęcia działań, a działań nie ma, mimo, że front drogowych robót jest rozciągnięty. <br /><br />Ustalmy może na początku, że bezpieczeństwo jest priorytetem i jest ważniejsze niż to, że na jakąś inną inwestycję "można pozyskać środki z Unii". Mam nadzieję, że dojdziemy z czasem do wniosku, że na drogach lokalnych, poza głównymi osiami transportu miasta, priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych. Pewne założenia dotyczące kształtu sieci drogowej miasta powinny być ujęte również w procedurze bezpieczeństwa.<br /><br />Zadbajmy o to, aby kompetencje w sprawach bezpieczeństwa nie były rozmyte i nie rozłaziły się w biurokratycznym chaosie.<br /><br />Niech radni przestaną "apelować do prezydenta" i chwalić się swoimi wnioskami o "zainstalowanie sygnalizacji na wniosek mieszkańców" na jakimś skrzyżowaniu, bo takie praktyki stwarzają największe zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. <br /><br />Prezydent i radni nie są od tego, aby podejmować konkretne działania ad hoc tylko od tego, żeby stworzyć system w którym kompetentni ludzie wiedzą co robić, by eliminować zagrożenia dla bezpieczeństwa mieszkańców i robią to, co do nich należy zgodnie z procedurą, w której sens wierzą.hecerhttps://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.com