tag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post7077169985017622590..comments2024-03-05T10:38:42.285+01:00Comments on Trasa Nowomostowa: SziT na kolei w kuj-pom, czyli metropolia wg Całbeckiegohecerhttp://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post-25530755545039070432014-01-09T07:29:14.075+01:002014-01-09T07:29:14.075+01:00Bo marszałek za każdym razem wpada w samozachwyt. ...Bo marszałek za każdym razem wpada w samozachwyt. Jakiż to jest ON wspaniały. Bo za co się weźmie, to spieprzy... Jak kacyk z czerwonego pałacu. Uczeń przerasta mistrza...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post-25809495378028816772014-01-08T22:50:31.062+01:002014-01-08T22:50:31.062+01:00Pewnie marszałek uzasadni budowę linii tramwajowej...Pewnie marszałek uzasadni budowę linii tramwajowej z Bydgoszczy do Torunia zamiarem wprowadzenia konkurencji dla torów kolejowych... Ręce opadają.hecerhttps://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post-31853637284360525252014-01-08T22:47:25.017+01:002014-01-08T22:47:25.017+01:00Na trasie do Włocławka i Torunia podróżuje dużo uc...Na trasie do Włocławka i Torunia podróżuje dużo uczniów szkół średnich. Pociąg do Włocławka zapełnia się nimi w Wagańcu i Lubaniu. Młodzież z Aleksandrowa jeździ raczej w kierunku Torunia. Ci pasażerowie - a jest ich większość w pociągu - nie mają żadnego pożytku z WiT, muszą kupić sieciówkę na Toruń i osobno bilet kolejowy.<br /><br />Całbecki niezbyt dużo i niezbyt aktywnie działa na kolei. Łatwo jest rozstrzygać przetargi, realizować inwestycje. To naprawdę nie jest filozofia ani powód do dumy w normalnie działającym państwie. Zamówienia publiczne to rutyna urzędniczej pracy.<br /><br />Czymś wymagającym nieco więcej trudu jest stworzenie strategii i konsekwentna jej realizacja. Takiej wizji metropolii Całbeckiemu i jego towarzystwu niestety brakuje jeszcze bardziej niż Zaleskiemu brakuje wizji Torunia. Stąd biorą się takie pomysły jak "tramwaj z Torunia do Bydgoszczy", z którym kiedyś wyskoczył Całbecki mówiąc dwie sprzeczne ze sobą rzeczy: "że to jest projekt, który wymaga analizy specjalistów" oraz "że jest korzystny". Stał się więc korzystny zanim jakikolwiek specjalista zdążył go wyśmiać (w duchu, bo za kasę przygotuje do tego projektu studium wykonalności, które "eksperci Jaspers" ocenią pozytywnie, również biorąc za to kasę).hecerhttps://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post-76825067470265244882014-01-08T22:11:05.528+01:002014-01-08T22:11:05.528+01:00Województwo liczy sobie 2 mln mieszkańców, więc pa...Województwo liczy sobie 2 mln mieszkańców, więc pasażerów regionalnych kolei nie może być więcej niż kilkadziesiąt tysięcy (załóżmy, że koło 100 tys). Marszałek za swój sukces uważa "wprowadzenie konkurencji na tory województwa". Ale czy dla obsługi takiej niewielkiej liczby pasażerów naprawdę potrzebna jest konkurencja? Zresztą duopol to nie jest konkurencja.<br /><br />Pasażerskie przewozy kolejowe to nie jest to samo co PKS. Koszty stałe - utrzymania taboru i ogólnej działalności są relatywnie wysokie do kosztów zmiennych. <br /><br />To, czym chwali się marszałek, jest moim zdaniem przejawem dyletanctwa i bezmyślności, której skutki są bardzo kosztowne dla gospodarki. Spółki przewozowe podejmują swoje decyzje w oparciu o politykę kształtowaną przez nadzorcę i organizatora rynku przewozowego, a tej polityki w województwie w ogóle nie widać, jest wypadkową pomysłów pojawiających się pod wpływem chwili. Dziś bowiem marszałek grozi tworzeniem własnej spółki kolejowej, czym w zasadzie uznaje za błędną koncepcję na bazie której Arriva planowała swój rozwój i ponosiła nakłady inwestycyjne.<br /><br />Takie zachowanie jest po prostu nie do pogodzenia z oczekiwaniem partnerów gospodarczych, które sprowadzają się do stabilności raz przyjętych zasad.<br /><br />Nie rozumiem, jak można być podejmować decyzje gospodarcze w sposób tak bezmyślny, tak jakby miały one charakter decyzji politycznych. Ale podobno wszystko jest polityką...hecerhttps://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post-3211271959418250902014-01-08T20:07:43.932+01:002014-01-08T20:07:43.932+01:00I jeszcze jedna ciekawostka. Bilet BiT i WiT umożl...I jeszcze jedna ciekawostka. Bilet BiT i WiT umożliwiają przejazd jedną linią komunikacji miejskiej na dworzec (w Toruniu to wyklucza tramwaj). W moim przypadku najwygodniej rano dojechać na dworzec autobusem 36. Ale autobus ten kursuje rzadko, o wiele częściej jeździ 11-tka. Trasy te się pokrywają. Posiadacz biletu MZK na jedną linię może na pokrywających się odcinkach korzystać z obu. Ale czy może to robić posiadacz biletu kupionego WiT czy BiT? Nigdzie w sieci nie znalazłem na ten temat informacji. Ani na stronie kolei, ani na stronie urzędu miasta nie mówiąc już o stronie visitkujawsko-pomorskie.pl (cóż za piękny adres: turysta od razu wie, że wybiera się w egzotyczne miejsce). Na tej ostatniej nawet cennik jest nieaktualny.<br /><br />Napisałem do MZK. Poinformowali mnie, że mogę korzystać z zamiennika na podstawie uchwały rady miasta w tej sprawie... Ja pierdzielę. Jeśli planujecie korzystać z usług aglomeracyjnych musicie przeglądać uchwały rady miasta Torunia. Brawo!hecerhttps://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3014799637126850080.post-10152730360996836722014-01-08T19:03:37.202+01:002014-01-08T19:03:37.202+01:00Swego czasu marszałek proponował mi zakład o wódkę...Swego czasu marszałek proponował mi zakład o wódkę przekonując do dwa razy droższego mostu w bezsensownej lokalizacji. <br /><br />W tym miesiącu kosztował mnie dodatkowo dwie flaszki.hecerhttps://www.blogger.com/profile/17268551218804434994noreply@blogger.com