Most na Waryńskiego

Most na Waryńskiego
Lata 70. Rys. inż. A. Milkowski. Sensowna lokalizacja trasy mostowej (zmieniona przez Zaleskiego)

niedziela, 5 maja 2024

Nowe linie tramwajowe i rondo UMK

 

Nowe podwójne torowiska: Okrężna do Gagarina, Reja i Bema.
Dzięki nim istniejące linie tramwajowe są dużo bardziej sprawne przy niewielkiej modyfikacji przebiegu


Okrężna: Linia nr 4 i linia nr 7

Linia nr 3 (niebieski): UMK-Pl.Rapackiego-JAR
Linia nr 4 (różowy): Plaza-UMK-Elana
Rondo UMK z przystankami
(projekt autorski)






Na samym środku znajdzie się obracająca się Wielka Kula a na niej trzy litery. UMK. Będzie symbolizować Ziemię, Kopernika, uniwersytet. Kula i litery będą takiej wielkości, żeby tylko jedna litera pokazywała się z każdego kierunku, a obrót kuli pozwalał odczytać napis UMK.


Poniżej nieco inna, gorsza wersja takiej animacji. 

Przebieg ulicą Reja do Broniewskiego.





ulica Bema. Podwójna linia tramwajowa. 
Niebieska z JAR do UMK
Biała z Motoareny przez Plazę, Bema, Targowisko na Chełmińskiej,
Odrodzenia, Kościuszki, Dworzec Wschodni do Elany


Gałczyńskiego  
Widać ile miejsca zabierają lewoskręty

PS. Ronda powinny być z jednym pasem do jazdy na wprost.
Robiłem je metodą copy-paste, na szybko, tylko w celach ilustracji przebiegu linii tramwajowej.




Matejki, tu również lepiej pozbyć się lewoskrętów tworząc rondo i puszczając tramwaj.




W zamyśle artysty ten algierski węzeł miłości (rondo do zawracania) ma umożliwić likwidację dwóch skrzyżowań - Matejki i Gałczyńskiego - oraz zwężenie ulicy Bema. 






Chodzi o poprawę komunikacji Hali Sportowej, Supermarketu Kaufland oraz Matejki i Gałczyńskiego w taki sposób aby była możliwość tylko zjazdu lub wyjazdu z tych ulic i obiektów.
W ten sposób pozbywamy się bardzo długich lewoskrętów które zamieniają Bema w ulicę 2x3 (sześciopasową) z murkiem pośrodku. Ja ten murek zostawiłem, zostawiłem 2x2 a ulica wyszła co najmniej o jeden pas węższa bo nie ma lewoskrętów.
Dzięki temu jest miejsce na torowisko dla tramwajów a nawet parkingi, potrzebne np. przy szkole.
Poza tym wydaje mi się, że wjazd na parking do Kaufland powinien być od strony magazynów (w północnym narożniku) a ten obecny wyjazd w ciągu Gałczyńskiego powinien być zamieniony na parkingi.


Najłatwiej wykonać linię tramwajową ulicą Bema i ulicą Okrężną.
Najtrudniej ulicą Reja (kosztem spowolnienia drogi)
Tę inwestycję należy ponowie rozważyć

Zwróćmy uwagę na ten plan






Linii nr 1 i nr 5: zostają połączone co zwiększa częstotliwość jedynki z 30 min do 15 min 

Linia 3.1 i 3.2 odjazdy co 30 minut dają efekt odjazdów co 15 minut. Zakładając, że czas przejazdu JAR-Motoarena to 30 minut, każda wymaga dwóch tramwajów, co łącznie daje tramwaje na tej linii. Zachowujemy nr linii 3 i 6 (przeciwny kierunek)
  

Przebieg linii 2 i 4 przez łącznik na Reja



Linia Czerwona daje najszybszy dojazd na UMK z Rubinkowa i Skarpy
Linia pomarańczowa to najszybszy powrót z UMK dla Rubinkowa i Skarpy
Po drodze linie te wykonują świetną pracę dla miasta


W efekcie mamy gęstą siatkę komunikacyjną







To najprostsze inwestycje



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz