Nowe podwójne torowiska: Okrężna do Gagarina, Reja i Bema.
Dzięki nim istniejące linie tramwajowe są dużo bardziej sprawne przy niewielkiej modyfikacji przebiegu
Okrężna: Linia nr 4 i linia nr 7
Linia nr 3 (niebieski): UMK-Pl.Rapackiego-JAR
Linia nr 4 (różowy): Plaza-UMK-Elana
Rondo UMK z przystankami
(projekt autorski)
Na samym środku znajdzie się obracająca się Wielka Kula a na niej trzy litery. UMK. Będzie symbolizować Ziemię, Kopernika, uniwersytet. Kula i litery będą takiej wielkości, żeby tylko jedna litera pokazywała się z każdego kierunku, a obrót kuli pozwalał odczytać napis UMK.
Poniżej nieco inna, gorsza wersja takiej animacji.
Przebieg ulicą Reja do Broniewskiego.
ulica Bema. Podwójna linia tramwajowa.
Niebieska z JAR do UMK
Biała z Motoareny przez Plazę, Bema, Targowisko na Chełmińskiej,
Odrodzenia, Kościuszki, Dworzec Wschodni do Elany
Gałczyńskiego
Widać ile miejsca zabierają lewoskręty
PS. Ronda powinny być z jednym pasem do jazdy na wprost.
Robiłem je metodą copy-paste, na szybko, tylko w celach ilustracji przebiegu linii tramwajowej.
Matejki, tu również lepiej pozbyć się lewoskrętów tworząc rondo i puszczając tramwaj.
W zamyśle artysty ten algierski węzeł miłości (rondo do zawracania) ma umożliwić likwidację dwóch skrzyżowań - Matejki i Gałczyńskiego - oraz zwężenie ulicy Bema.
Chodzi o poprawę komunikacji Hali Sportowej, Supermarketu Kaufland oraz Matejki i Gałczyńskiego w taki sposób aby była możliwość tylko zjazdu lub wyjazdu z tych ulic i obiektów.
W ten sposób pozbywamy się bardzo długich lewoskrętów które zamieniają Bema w ulicę 2x3 (sześciopasową) z murkiem pośrodku. Ja ten murek zostawiłem, zostawiłem 2x2 a ulica wyszła co najmniej o jeden pas węższa bo nie ma lewoskrętów.
Dzięki temu jest miejsce na torowisko dla tramwajów a nawet parkingi, potrzebne np. przy szkole.
Poza tym wydaje mi się, że wjazd na parking do Kaufland powinien być od strony magazynów (w północnym narożniku) a ten obecny wyjazd w ciągu Gałczyńskiego powinien być zamieniony na parkingi.
Najłatwiej wykonać linię tramwajową ulicą Bema i ulicą Okrężną.
Najtrudniej ulicą Reja (kosztem spowolnienia drogi)
Tę inwestycję należy ponowie rozważyć
Zwróćmy uwagę na ten plan
Linii nr 1 i nr 5: zostają połączone co zwiększa częstotliwość jedynki z 30 min do 15 min
Linia 3.1 i 3.2 odjazdy co 30 minut dają efekt odjazdów co 15 minut. Zakładając, że czas przejazdu JAR-Motoarena to 30 minut, każda wymaga dwóch tramwajów, co łącznie daje tramwaje na tej linii. Zachowujemy nr linii 3 i 6 (przeciwny kierunek)
Przebieg linii 2 i 4 przez łącznik na Reja
Linia Czerwona daje najszybszy dojazd na UMK z Rubinkowa i Skarpy
Linia pomarańczowa to najszybszy powrót z UMK dla Rubinkowa i Skarpy
Po drodze linie te wykonują świetną pracę dla miasta
W efekcie mamy gęstą siatkę komunikacyjną
To najprostsze inwestycje
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz