Most na Waryńskiego

Most na Waryńskiego
Lata 70. Rys. inż. A. Milkowski. Sensowna lokalizacja trasy mostowej (zmieniona przez Zaleskiego)

środa, 1 maja 2024

Ekspertyment drogowy 2024

 

Eksperyment drogowy Toruń 2024. Na czym miałby polegać?

Nocą podczas weekendu zmieniamy organizację ruchu ustawiając znaki i bariery drogowej. Wyłączamy sygnalizację świetlną, ruchem kierują asystenci na skrzyżowaniach (strażnik miejski ma uprawnienia)..


Na każdej drodze i skrzyżowaniach są kamery filmujące natężenie ruchu i płynność ruchu przy zmienionej organizacji. Badanie trwa minimum dwa tygodnie, najlepiej w okresie mniejszego ruchu (prawdopodobnie w okresie wakacyjnym).

Testujemy określoną hipotezę, tzn. dużą zmianę organizacji ruchu. Po 3 tygodniach kończymy eksperyment i przywracamy istniejącą organizację ruchu, analizujemy materiały wideo z różnych pór dnia, liczymy samochody, pytamy o opinię kierowców, itd.

Celem jest zebranie danych do więźby ruchu i modelowania, ale także testowania głównej hipotezy opartej na istniejących danych, której założenia wdrażamy na okres próbny 3 tygodni.

Poniżej próba sformułowania takiej hipotezy, którą rozwinę później, być może zmieniając niektóre elementy.





Jej główne założenia, które raczej pozostaną w mocy są następujące: Chełmińska i Legionów to ulice jednokierunkowe. Podgórna głównie jednokierunkowa.

Dwukierunkowe - na większości odcinków - pozostaną pewnie św. Józefa, Długa, Żwirki i Wigury, a także Polna i Średnicowa, ale sformułowanie hipotezy to długotrwały proces (może uda się w okresie długiego weekendu majowego).

Ideą eksperymentu drogowego na Chełmińskim jest znalezienie optymalnego rozwiązania w związku ze zgonem koncepcji dla trasy staromostowej i trasy średnicowej uparcie lansowanych przez byłego już prezydenta w koalicji z pozostałymi.

Ta koalicyjna większość która przez ostatnie 20 lat realizowała inwestycje drogowe myliła się, ale to nie znaczy automatycznie że uformowana w wyniku wyborów absolutna większość jaką ma Koalicja Obywatelska zaproponuje rozwiązania lepsze, bo jak dotąd nie zaproponowała żadnych, a obserwacje z Warszawy (CPK, Okęcie, kładka) nie napawają optymizmem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz