Most na Waryńskiego

Most na Waryńskiego
Lata 70. Rys. inż. A. Milkowski. Sensowna lokalizacja trasy mostowej (zmieniona przez Zaleskiego)

niedziela, 20 lipca 2025

PKP Nowy Toruń: Dworzec Główny BiT City

 




nasyp kolejowy Chełmińska-Legionów



Nowe linie kolejowe:
Toruń-Laskowice (na Gdańsk)
Bydgoszcz-Poznań (z Gdańska)
Bydgoszcz-Toruń (BiT)



https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/cpk-horyzontalny-rozklad-jazdy-najnowsze-wyniki-prac-schematy-17314.html

https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/10-szprych-do-lotniska-program-kolejowy-cpk

https://www.radiopik.pl/2,104347,ktoredy-ma-przebiegac-fragment-szprychy-cpk-nr-1




https://www.radiopik.pl/2,109879,cpk-wyjasnia-torun-i-bydgoszcz-beda-mialy-dostep-do-kolei-duzych-predkosci-mapki



https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Firma-z-Gdanska-projektuje-nowa-linie-kolejowa-dla-CPK-n173442.html








dwa mosty kolejowe przez Wisłę
(kolejowo-drogowe)


???

Uzasadnienie toruńskiego projektu: cała infrastruktura kolejowa pochodzi z XIX wieku
(most, wiadukty, tunele, torowiska, rozjazdy)
Utrzymanie ruchu kolejowego w trakcie remontu jest niemożliwe lub kosztowne
Naprawa XIX wiecznej konstrukcji (zabytek) jest droższa niż położenie nowego przęsła mostowego 
Nowe torowisko jest znacznie szybsze i bezkolizyjne.
Miasto rozrasta się, powiększa: dlatego tory trzeba przenieść. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz