Jednokierunkowa praca nadesłana na konkurs na rozwiązanie drogowe dla Trasy Staromostowej (Nowochełmińskiej) na odcinku za Uniwersamem.
Nad targowiskiem parking z więźbą na stalowych kolumnach na ponad sto samochodów dla osiedla i targowiska..
Ruch jednokierunkowy - z mostu wzdłuż cmentarza (ze skrętem w Gałczyńskiego i parkingami). W przeciwną stronę, na południe, starą ulicą po wschodniej stronie (z tramwajem).
Ciekawe rozwiązanie zmiany pasa ruchu: "rondo turbinowe" jest rozbite na dwa łuki z długim odcinkiem wspólnym gdzie pojazdy poruszają się powoli jak na rondzie na długim odcinku.
Są aż cztery pasy ruchu, więc zmiana wymaga ostrożności, niskiej prędkości jak na rondzie, a w celu bezpieczeństwa pasy są bardzo intensywnie oznaczone, wygraniczone, niemal zablokowane, a strzałki wskazują moment i kierunek zmiany pasa.
Jest to "jazda na suwak" ale o nieco większym stopniu skomplikowania przy niskiej prędkości.
PRĘDKOŚĆ PARKINGOWA: "na dwójce" 20 km/h, jedziemy jak w garażu parkingowym, powoli, do przodu, czasem trzeba się zatrzymać. Ale nie ma świateł! Cały czasu jedziemy!
W godzinach szczytu można włączyć sygnalizację, ale w tym rozwiązaniu są tylko dwie zmienne fazy, a dodatkowo piesi mają tylko jedną jezdnię do pokonania (dwa pasu ruchu) zamiast czterech. Parkingi dostajemy gratis.
Nie ukrywajmy, że w tej części można poruszać się szybciej. Nie można, nigdy tu nie pojedziemy szybciej, zawsze jeździliśmy wolno. Całe zadanie polega na ułatwieniu poruszania się pojazdów.
Górne półrondo mozna przesunąć jeszcze wyżej i będzie lepie; pracowałem z tym co już wykonano w ramach inwestycji.
OdpowiedzUsuń