Trolejbus BiT - autonomiczna (docelowo) linia trojelbusowa z jednym pasem ruchu i mijankami, oddzielona płotkiem od lasu, idąca w korytarzu po kolei do Czarnowa, z częstymi przejściami dla pieszych - bezpiecznymi dzięki sygnalizacji świetlnej wzbudzanej nadjeżdżającym pojazdem i ostrzegawczej sygnalizacji dźwiękowej.
Średnia prędkość przejazdowa ok 45-40 km/h w zależności od liczby przystanków, czas podróży z Pędzewa do stacji Bydgoszcz Wschód (tramwaj) ok 25-30 min, czas podróży z Górksa do Torunia (pętla Motoarena) około 10-15 min.
Zaprojektowana aby nie odgrywać żadnej roli jako połączenie Bydgoszcz-Toruń, które realizowane jest przez Rapid Bus (BRT) po drodze ekspresowej S-10 albo przez PKP z Dworca Głównego w Toruniu na Dworzec Wschodni w czasie 30-35 min.
Trolejbus dziś kosztuje 2x więcej niż zwykły autobus tylko dlatego że w zasadzie każdy ma akumulator do jazdy bez trakcji. Tymczasem na tej linii potrzeba niewiele trolejbusów bez akumulatorów (ok 10 sztuk, jak sądzę). Akumulator/bateria czyni cenę trolejbusa wyższą niż autobusu (1.5x), natomiast jest to środek o wiele trwalszy, więc uwzględniając amortyzację i eksploatację, nawet pomijając paliwo (prąd/diesel) koszt trolejbusa jest dziś nieco niższy lub porównywalny do kosztu autobusu (ok 1 mln zł).
Trolejbus jako linia pospieszna i aglomeracyjna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz