Układ drogowy Legionów-Polna-Ugory-Watzenrodego. Dwa wiadukty, trzy ronda, ok 100 mln zł.
Prezydent Zaleski słusznie postawił najpierw na rozwój komunikacji zbiorowej (świetnnie wyciszony tramwaj i zielone tory z pięknymi rozchodnikami). W perspektywie 10 lat trzeba zaplanować całość (to jeden z wariantów, oszczędny i uwzgledniający bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów).
Dwa wiadukty za około 50-60 mln zł powinny zostać sfinansowane przy okazji budowy Północnej Obwodnicy, której przebieg błędnie wytyczył pan marszałek Całbecki a którego nie rozumie pan prezydent Paweł Gulewski gdy obiecał budowę wiaduktu na Olsztyńskiej. Dlaczego tam? Dlaczego nie w kierunku Katarzynki, Morwowej, Polnej, Kociewskiej, Celniczej?
Bardzo ważna jest budowa przez Dębową Górę trasy równoległej do Grudziadzkiej, to jest tzw. Trasa nNowomostowa: jej północny odcinek łączący Trasą Średnicową z DK91. Tutaj powinien ujawnić się konflikt interesu miasta i deweloperów.
Zabudowanie terenu trasy nowomostowej jest niedopuszczalne, to jedna z osi rozwoju sieci transportowej miasta i jedna z priorytetowych inwestycji miejskich w perspektywie 10-15 lat.
Kolejnym priorytetem jest wyprowadzenie Trasa Średnicowej na zachód wzdłuż Grunwaldzkiej.
Trasa Nowomostowa, Średnicowa i z tzw. "północą obwodnicą" (ul Polna - Celnicza przez Katarzynkę i na Olsztyn) powiększą miasto i pozwolą mu złapać kolejny duży oddech.
Jest jeszcze mnóstwo innych koniecznych inwestycji komunikacyjnych: dla Trasy W-Z (ronda), Trasy Staromostowej (zwężenie i ronda) oraz związanych z budową przeprawy (Trasa Nowomostowa na Waryńskiego, przejęcie mostu kolejowego przez miasto w zamian za przekazanie Trasy Wschodniej do PKP).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz