Most na Waryńskiego

Most na Waryńskiego
Lata 70. Rys. inż. A. Milkowski. Sensowna lokalizacja trasy mostowej (zmieniona przez Zaleskiego)

sobota, 2 sierpnia 2025

BiT City w nowej odsłonie

 

Toruń jest mniejszym i znacznie słabszym miastem niż Bydgoszcz

Kolej BiT City: Toruń-Bydgoszcz @180-200 km/h

45 km = 15-20 min
(bez przystanku w Solcu Kuj. w linii prostej)

Lotnisko powinno być przesunięte dalej od miasta
Obecnie to są tory kolejowe do ruin Dw. Północ i bazy paliwowej w Olku

Bardzo szybkie połączenie kolejowe z Bydgoszczą zapewnia mieszkańcom Torunia dostęp do rynku pracy i dobrych bydgoskich uczelni. Bydgoska gospodarka rozwijać się będzie szybciej dzięki wchłonięciu zasobów Torunia.

https://www.plk-inwestycje.pl/


Cała obecna infrastruktura Torunia to XIX wiek
Wiadukty, tunele, torowiska, zwrotnice, dworce: całość jest do wymiany 




Miasto rośnie. Musi się powiększać. Otwierać. 
Starą infrastrukturę kolejową w centrum powinien przejąć samorząd
To są ważne korytarze komunikacyjne dla tramwajów czy kolei miejskiej i podmiejskiej
PKP PLK powinien budować nowe mosty i torowiska dalej od centrum bo to jest tańsze i prostsze
Most w Tczewie remontowany jest już 10 lat
PKP nie ma nowych mostów przez Wisłę 
Tczew, Grudziądz, Bydgoszcz, Toruń, Włocławek mają mosty kolejowe z XIX wieku
Muszą powstać nowe mosty kolejowo-drogowe przez Wisłę w Polsce.

Prędkości kolejowe obecnie

Szybka Kolej BiT City
Kolejowo-drogowe mosty Wschodni i Zachodni


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz