Most na Waryńskiego

Most na Waryńskiego
Lata 70. Rys. inż. A. Milkowski. Sensowna lokalizacja trasy mostowej (zmieniona przez Zaleskiego)

wtorek, 15 stycznia 2013

Stay tuned

Roboty na moście na Wschodniej spowalniają. 
Na budowie mostu na Waryńskiego praca wre. 


Zapraszam na prezentację pierwszej części wizualizacji mostu miejskiego, którego mieszkańcy Torunia - a zwłaszcza Podgórza - tak bardzo potrzebują, a którego budowę uniemożliwił prezydent Torunia Michał Zaleski. 


Będę dodawał w tym miejscu nowe filmiki tego projektu, który został zrobiony tak na szybko i będzie dalej szlifowany (być może bez tła z Google Earth).

Postaram się znaleźć jakiś program do renderowania, żeby te filmy miały lepszą jakość.






Ze względu na ograniczenia Google Earth dla tuneli jest to most wysoki: 30 metrów nad powierzchnią wody.  Trasa całkowicie omija ten mały fragment rezerwatu Kępa Bazarowa, o który prezent tak zaciekle walczył, że kosztowało nas to ponad 300 mln zł (mimo, że około 80% łęgu będącego pod ochroną wymarłą w latach 1960-80 zgodnie z opracowaniem W.Cyzmana w książce "Rezerwaty przyrody województwa toruńskiego" z 1996 roku).

Nie jestem na tyle biegły aby bawić się w chodniki i ścieżki rowerowe, ale wszystko to można zrobić. 

Jeszcze parę słów wyjaśnienia: tramwaj jest przeniesiony w ulice Antczaka-Waryńskiego. Warszawska połączona jest z Trasą W-Z ale ma tylko 2 pasy i prowadzi w stronę Winnicy.


Jak widać, budowa cały czas trwa:)


Chciałbym się jeszcze tym w przyszłości pobawić i zwizualizować oryginalne projekty Trasy Nowomostowej, w tym ten z konkursu z 1976 roku i późniejszy z 1998 roku. Ale może jednak zacznę od realizacji wariantu z tunelem, bez podkładu z GE. Równie ciekawe będzie zaprojektowanie rozwiązania dla węzła pl.Pokoju Toruńskiego (a może kiedyś również Kaszownik i Grudziądzka).

Zapamiętajcie podstawowe fakty o Trasie Nowomostowej zanim prezydent Zaleski znów zacznie wam wmawiać coś, co z faktami nie ma nic wspólnego. Straciliśmy jedyną szansę na most miejski w Toruniu.

Trasa Nowomostowa 

- 2x taniej
- 2x szybciej
- 2x lepiej dla kierowców
- 2x lepiej dla środowiska

Wady:
- trasa nie przebiega przez działkę znajomej

(Nie przeszkadza to jednak kłamliwej, złośliwej plotce plątać się po korytarzach Pentagonu)

Zapraszam do mnie, to będzie ciekawsze niż recenzje pracy radnych na blogu W.Giedrysa. 


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza